Yu-Gi-Oh! Readable Duel
2025.06
design idea
This is an unofficial, fan-made design concept that is not affiliated with Yu-Gi-Oh!.
Some images were sourced from public references such as wikis.
All original copyrights belong to KONAMI and the respective creators.
1999년에 출시된『유희왕』은 전 세계 수많은 듀얼리스트들과 함께 지속적으로 발전해 왔습니다.
이 팬메이드 프로젝트는 오랫 동안 다듬어진『유희왕』카드의 레이아웃과 그래픽 유산을 존중하면서,
초보자들이 규칙을 쉽게 이해할 수 있도록 최소한의 시각적 조정을 통해 가독성을 높이는 것을 목표로 했습니다.
Since its launch in 1999, Yu-Gi-Oh! has continued to evolve alongside generations of duelists around the world.
This fanmade project aims to improve the readability of Yu-Gi-Oh! cards through minimal yet thoughtful visual adjustments,
helping new players better understand the game’s rules—while honoring the graphic heritage and layout that have been refined over decades.
공격력 / 수비력 표시
놀랍게도, 일부 초보 플레이어는 몬스터 카드와 마법/함정 카드를 혼동하기도 합니다.
공격력·수비력 표시는 몬스터 카드만의 고유 요소이므로, 이를 더 쉽게 인지할 수 있도록 위치를 조정하고, 수비력은 90도 회전하여 표시해 공격·수비 상태의 차이를 시각적으로 표현했습니다.
ATK / DEF Display
Surprisingly, some beginners confuse Monster Cards with Spell or Trap Cards.
Since ATK/DEF values are unique to Monster Cards, their placement has been adjusted for clearer recognition.
Additionally, the DEF value is rotated 90 degrees to visually suggest the monster’s current battle position (Attack or Defense).
레벨 마크
레벨 5 이상의 몬스터는 일반 소환 시 필드의 몬스터를 릴리스해야 합니다 (레벨 5–6: 1장, 레벨 7 이상: 2장).
이 규칙을 더 직관적으로 전달하기 위해, 카드의 레벨 마크를 레벨에 따라 다르게 디자인했습니다.
레벨 4 이하: 삼각별
레벨 5–6: 사각별
레벨 7 이상: 오각별 (기존과 동일)
Level Stars
Monsters of Level 5 or higher require a Tribute (Release) of one or more monsters to be Normal Summoned (Level 5–6: one Tribute / Level 7 or higher: two Tributes). To provide a clearer visual hint of this rule, the shape of the Level stars changes based on the monster’s Level:
Level 4 or lower: Triangle stars
Level 5–6: Square stars
Level 7 or higher: Pentagon stars (as in the original design)
엑스트라 덱 카드 뒷면 색상
융합, 싱크로, 엑시즈, 링크 몬스터는 메인 덱이 아닌 엑스트라 덱에 포함되는 카드입니다.
이 규칙을 초보자들이 더 직관적으로 이해할 수 있도록, 엑스트라 덱 카드에는 메인 덱과 다른 색상의 뒷면을 적용했습니다.
물론 대부분의 경우 카드 뒷면은 프로텍터로 가려지지만, 처음 게임을 접한 초보자들은 스트럭처 덱만으로 플레이하며 프로텍터를 사용하지 않는 경우도 있습니다.
이런 상황에서 뒷면 색상의 차이는 학습에 실질적인 도움이 될 수 있다고 판단했습니다.
Extra Deck Cards Back Color
Fusion, Synchro, Xyz, and Link Monsters are not placed in the Main Deck but belong in the Extra Deck.
To make this rule more intuitive for beginners, cards from the Extra Deck use a different back color from Main Deck cards.
Although card backs are often hidden by sleeves, new players—especially those using prebuilt Structure Decks—may play without sleeves.
This change is designed to aid learning in those early stages of play.
마법 / 함정 카드
몬스터 카드와 명확히 구분되도록 하고, 마법(일반, 속공, 지속, 장착, 필드)과 함정(일반, 지속, 카운터)의 각각 다른 특성이 시각적으로 드러나도록 디자인을 조정했습니다.
Spell / Trap Cards
The design was adjusted to clearly distinguish Spell/Trap Cards from Monster Cards,
while visually highlighting the unique characteristics of each type:
Spells (Normal, Quick-Play, Continuous, Equip, Field) and Traps (Normal, Continuous, Counter).
일반 마법 / 함정
일반 마법/함정은 효과 처리 후 묘지로 보내지므로 일시적인 카드입니다.
이를 시각적으로 표현하기 위해, 일러스트 테두리를 제거하여 몬스터 카드와의 차별성을 강화하고, 효과의 처리가 끝나면 사라지는 속성을 드러냈습니다.
Normal Spells / Traps
Normal Spells and Traps are one-time-use cards that are sent to the Graveyard after resolving.
To reflect their temporary nature and differentiate them further from Monster Cards, their illustration frames have been removed.
The frameless design visually reinforces their fleeting effect on the game state.
속공 마법 / 카운터 함정
속공 마법과 카운터 함정은 높은 스펠 스피드가 장점인 카드입니다.
이 점을 반영하여 일러스트 주변에 잔상 효과를 추가, 높은 스펠 스피드를 시각적으로 표현했습니다.
Quick-Play Spells / Counter Traps
Quick-Play Spells and Counter Traps have higher Spell Speed.
To express this visually, motion blur-style afterimages are added around the card’s illustration, hinting at their speedy resolution.
지속 마법 / 함정
지속 마법/함정은 필드에 남아 효과를 지속합니다.
그래서 테두리를 유지하되, 이를 순환하는 화살표 형태로 바꾸어 지속성을 시각적으로 표현했습니다.
Continuous Spells / Traps
Unlike Normal Spells/Traps, Continuous cards remain on the field and maintain their effects over time.Their frames are preserved but redesigned into circular arrow shapes to represent ongoing, continuous effects.
장착 마법
장착 마법은 몬스터에게 장착되어 효과를 유지합니다.
그래서 테두리는 유지하면서, 리벳 형태의 디테일을 추가해 장착되는 속성을 나타냈습니다.
Equip Spells
Equip Spells remain on the field and attach to specific monsters.Their frames are retained as well, but visual rivet details are added to emphasize the “equipped” nature of the card.
필드 마법
필드 마법은 전용 존에 배치되며, 초보자들에게는 이 점이 혼란스러울 수 있습니다.
그래서 일러스트를 확장하여 일반 마법 카드와 명확히 구분하고, 게임 배경을 구성하는 역할을 시각적으로 강조했습니다.
Field Spells
Field Spells are placed in a dedicated zone, which can be confusing for new players.To clearly distinguish them from other Spells, their artwork extends horizontally beyond the usual frame—evoking the idea of a card that sets the stage or backdrop for the duel itself.